Tagasi

Koolijuht on tippjuht?

Arvamusfestivali Hariduse Tuleviku ala arutelu “Koolijuht on tippjuht?” keskendus koolijuhi profiili, rolli, võimaluste ja vajaduste teemale.

Arutelus osalenud koolijuht Egle Rumberg võttis räägitu kokku nii:
“Minu mõtted, mis antud teemaga arutelul ning hilisemalt kaasas on olnud:

🔸Koolijuhi amet peaks ilmselgelt olema tippjuhi amet, kuid kõik koolijuhid ei ole täna tippjuhid.

🔸Mida väiksem on asutus, mida koolijuht juhib, seda rohkem on laual muud mudru ning seda vähem on aega tippjuhi ülesanneteks.

🔸Tippjuhi töö peamiseks tunnuseks peaks olema strateegiline juhtimine. Kui paljud koolid on täna strateegiliselt juhitud? Kui paljude visioon, eesmärk ja tegevused tegelikule reaalsusele vastavad?

🔸Tippjuhi juhiks on kooli pidaja. Kui paljud kooli pidajad aga on pädevad olemaks tippjuhtide juhid? Eestis on koolijuhte, kellega pole kooli pidaja ühtegi arengut toetavat vestlust pidanud. Seega ei ole nad saanud tagasisidet oma tööle ega ka ühiselt oma ametile eesmärke seadnud.

🔸Koolijuhi töötasu ei ole sageli tippjuhtide ametile vastav. Samas on see taas ka koolivõrguga seotud. Mida väiksem on asutus, seda keerulisem on konkurentsivõimelist töötasu maksta ning seda raskem on tippjuhti asutuse juhiks värvata.”

Loe ka vastavateemalist artiklit.

Arutelus osalesid Romet Piller (Rõngu Keskkooli juht), Egle Rumberg (Audru Kooli ja Lindi Lasteaed-Algkooli direktor, Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu noore haridustegelase preemia laureaat; Targa Tuleviku Fondi mõttekoja liige), Jüri Käosaar (Harku Vallavalitsuse abivallavanem), Liisa-Maria Lees (Swedbanki personali- ja haldusdivisjoni juht) ning arutelu modereeris Urmo Uiboleht (TERA koolijuht ja Eesti Koolijuhtide Ühenduse juhatuse esimees). Ala kuraatoriks oli meie fondi juht Annika Räim.