Tagasi

Merit Karise: “Ootan, et õpilane kauges külas saab sama hea hariduse kui suure linna eliitkoolis.”

Targa Tuleviku Fond on asutatud eesmärgiga panustada Eesti üldhariduse edendamisesse. Meil on hea meel, et meiega on liitunud särasilmsed eksperdid, kes fondi arengusse panustavad.

Tutvustame fondi nõukogu liiget, Tartu Kunstikooli ja Kuressaare ametikooli disainisuuna idee- ja väärtusloome õpetajat Merit Karise.

Meriti jagab meiega oma motivatsiooni Targa Tuleviku Fondi panustamisel:

“Sõnastasin enda kui õpetaja juhtmõtte, kui taotlesin meisterõpetaja kvalifikatsiooni:
“Parim amet on aidata noorel inimesel 1) olla maailma suhtes avatud ja uudishimulik 2) januneda uute teadmiste ja oskuste järele 3) tunda, et tema panus isiksuse, töötaja ja kodanikuna on Eestile ja maailmale oluline.”

Olen ise oma õpetajatöös saanud palju rahalist tuge projektideks, enesearenguks ja võrgustikes osalemiseks Eesti riigilt, Euroopa Liidult ning suurtelt AÜE ja USA erafondidelt ning tahan nüüd aidata kaasa sellele, et üha rohkem tugevaid eestvedajaid ja algatusi saavad tõsiseltvõetava toe. Kuna meie haridussüsteem on praegu pigem konkurentsi-, mitte koostööpõhine, siis pean väga oluliseks, et TTF väärtustab selgesõnaliselt haridusalast avatust ja koostööd, kus ühise eesmärgi nimel ühendavad jõud eri kooliliigid, ning kaasa on oodatud lööma ka erasektor, KOVid ja kolmas sektor.”

Mida Merit soovib Eesti hariduses muutumas näha?:

“Ootan pikisilmi, millal hakkame õpetama mitte ainekeskselt ja ühe õpetajaga klassi ees, vaid üksteist täiendavate eri vanuses, kogemuse ja pädevustega õpetaja-isiksuste tiimina lõimitult ja tervikut silmas pidades nii, et koolipäev koosneb kolmes võrdses osas üheskoos klassis, rühmana kogukonnas ja iseseisvalt kodus õppimisest. Ootan pikisilmi, millal saame lahti tunnipõhisest õpetaja tööaja arvestusest, sest õpetaja töö on tervik, mida ei saa mõõta tundide arvuga klassi ees. Ootan pikisilmi, millal lõpetame teadmiste kiiruga kuhjamise kontrolltöö ja eksami nimel ehk lõpetame lühiajalise äraõppimise ja õpime pigem vähem, aga pika-ajalise mõjuga. Ootan lihtsat, paindlikku ja kõigile ligipääsetavat haridussüsteemi ning õmblusteta õpiruumi mudelit, kus õpilane ka kauges külas saab sama hea hariduse kui suure linna eliitkoolis.”

Aitäh, Merit, et oled meiega!