Tagasi

Õpetaja ajamasinas. Õpetaja missioon ja rollid erinevates tulevikustsenaariumides aastaks 2035

Arvamusfestivalile mitteomaselt toimus Hariduse tuleviku programmi viimane arutelu hoopis töötubade formaadis. Arutelu juhid Madeleine Tults ja Johanna Vallistu Eesti Tuleviku-uuringute Instituudist viisid meid ajarännakule aastasse 2035. Iga stsenaariumi juures olid kaasa mõtlemas ka programmi „Noored Kooli“ osalejad ja vilistlased.

Osalejad said vaadata nelja eriilmelist tulevikustsenaariumi ning kaasa mõelda, milline võiks olla õpetaja roll nendes ühiskondades. Kas ta on suunamudija, andmeanalüütik, kogukonnatark või sootuks keegi muu?

Selgus, et enamike stsenaariumite puhul õpetaja enam koolis ei töötagi. Kuidas ja mida me saame teha, et nii päriselt ei juhtuks?

𝑨𝒓𝒖𝒕𝒆𝒍𝒖 𝒐𝒍𝒊 𝒐𝒔𝒂 𝑯𝒂𝒓𝒊𝒅𝒖𝒔𝒆 𝒕𝒖𝒍𝒆𝒗𝒊𝒌𝒖 2-𝒑ä𝒆𝒗𝒂𝒔𝒆𝒔𝒕 𝒑𝒓𝒐𝒈𝒓𝒂𝒎𝒎𝒊𝒔, 𝒎𝒊𝒍𝒍𝒆 𝒌𝒖𝒓𝒂𝒂𝒕𝒐𝒓 𝒐𝒍𝒊 𝒎𝒆𝒊𝒆 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒊 𝒋𝒖𝒉𝒕 𝑨𝒏𝒏𝒊𝒌𝒂 𝑹ä𝒊𝒎.