Tagasi

Aitame kaasa Lesson Study meetodi rakendamisele Eesti koolides

Jätkame toetuse saajate tutvustamist.

Mis peitub projekti pealkirja “Lesson Study Eesti koolidesse” taga?

Projekti eestvedajate esindaja Tartu Ülikooli Haridusteaduste instituudi ülddidaktika kaasprofessor Liina Lepp (fotol): Lesson Study on Jaapanis enam kui 100 aastat tagasi alguse saanud ning alates 2000. aastast ka Euroopas laialdaselt kasutusele võetud tõenduspõhine metoodika õpetajate koostööks, mis aitab tõhusamalt toetada õpilaste õppimist ja heaolu.  Lesson Study aitab kaasa õpetajate professionaalsele arengule, parandab õpilaste ja õpetajate suhteid ning soodustab nüüdisaegse koolikultuuri kujunemist.”

Praktikas teevad õpetajad koostööd, et:

  • sõnastada õpilaste õppimise ja pikaajalise arengu eesmärgid ning ühine uurimisprobleem, mida lahendades tõhusamalt eesmärkideni jõuda
  • kavandada ühiselt (vajadusel teaduskirjandusest tuge otsides) “Lesson Study” tund, mis on loodud kokkulepitud eesmärkide elluviimiseks
  • viia tund läbi klassiruumis, kus üks meeskonnaliige õpetab ja teised vaatlevad, et koguda detailselt andmeid õpilaste õppimise ja arengu kohta; vaatlusel on keskmes õpilase õppimine
  • arutada (seatud eesmärke ja ühist uurimisprobleemi silmas pidades) nii tunni ajal kogutud vaatlusandmeid kui ka tunni järgselt õpilastega vestlustest selgunud infot ning kasutada neid õpetamise täiustamiseks.

Projekti „Lesson Study Eesti koolidesse“, mille tuumikmeeskonda kuuluvad Tartu Ülikooli Haridusteaduste instituudi teadlased, eesmärgid:

  • projekti tulemusena kohandatakse maailmas laialt levinud Lesson Study metoodika Eesti oludele sobivaks, tagades selle kasutuselevõtu ja kasutamise üldhariduskoolides
  • valmib eestikeelne ja erinevatele koolimudelitele sobiv juhendmaterjal, mis tutvustab Lesson Study metoodikat ja annab haridusasutustele praktilisi juhiseid selle rakendamiseks
  • pilootaastal osalevad koolid on praktilisteks näideteks ja eeskujuks teistele, kes Lesson Study vastu huvi tunnevad ja selle rakendamist planeerivad
  • projekti meeskonda kuuluvad kõrgetasemelised haridusteadlased Tartu Ülikoolist tagavad projekti teadusliku põhjendatuse ja kvaliteedi.

Projekti meeskonna ja Targa Tuleviku Fondi ühine unistus on see, et Lesson Study meeskonnas õppiv ja õppimist-õpetamist uuriv õpetaja oleks igapäevase koolielu tavapärane osa ja et selleks kõigeks oleks koolides olemas toetavad materjalid, mis teeks koos õppimise protsessi võimalikult toetatuks.

Soovitame vaadata 7-minutilist videot, milles 1 Ameerika Ühendriikide kooli meeskond räägib oma kogemusest Lesson Study metoodika edukal kasutamisel.

Usume, et järgmisel aastal samal ajal on meil juba Eesti kogemused, mida samal viisil jagada!

“Teachers at East Brooklyn Community High School in New York City, share how they have implemented Japanese lesson study model to improve instruction. In this model, teachers collaboratively plan a lesson about a particular focus skill, observe it being taught by one teacher, and then debrief as a group how the lesson went in order to make improvements for the next round and eventually spread it to other departments. Through this practice, teachers at East Brooklyn collaborate, share ideas, and visit one another’s classrooms more, strengthening teaching and student learning at their school.”