Jätkame toetuse saajate tutvustamist.
Mis peitub projekti pealkirja “Lesson Study Eesti koolidesse” taga?
Projekti eestvedajate esindaja Tartu Ülikooli Haridusteaduste instituudi ülddidaktika kaasprofessor Liina Lepp (fotol): “Lesson Study on Jaapanis enam kui 100 aastat tagasi alguse saanud ning alates 2000. aastast ka Euroopas laialdaselt kasutusele võetud tõenduspõhine metoodika õpetajate koostööks, mis aitab tõhusamalt toetada õpilaste õppimist ja heaolu. Lesson Study aitab kaasa õpetajate professionaalsele arengule, parandab õpilaste ja õpetajate suhteid ning soodustab nüüdisaegse koolikultuuri kujunemist.”
Praktikas teevad õpetajad koostööd, et:
Projekti „Lesson Study Eesti koolidesse“, mille tuumikmeeskonda kuuluvad Tartu Ülikooli Haridusteaduste instituudi teadlased, eesmärgid:
Projekti meeskonna ja Targa Tuleviku Fondi ühine unistus on see, et Lesson Study meeskonnas õppiv ja õppimist-õpetamist uuriv õpetaja oleks igapäevase koolielu tavapärane osa ja et selleks kõigeks oleks koolides olemas toetavad materjalid, mis teeks koos õppimise protsessi võimalikult toetatuks.
Soovitame vaadata 7-minutilist videot, milles 1 Ameerika Ühendriikide kooli meeskond räägib oma kogemusest Lesson Study metoodika edukal kasutamisel.
Usume, et järgmisel aastal samal ajal on meil juba Eesti kogemused, mida samal viisil jagada!
“Teachers at East Brooklyn Community High School in New York City, share how they have implemented Japanese lesson study model to improve instruction. In this model, teachers collaboratively plan a lesson about a particular focus skill, observe it being taught by one teacher, and then debrief as a group how the lesson went in order to make improvements for the next round and eventually spread it to other departments. Through this practice, teachers at East Brooklyn collaborate, share ideas, and visit one another’s classrooms more, strengthening teaching and student learning at their school.”